Windows 10에서 Group Policy를 사용하여 OneDrive 사용하지 않도록 설정하기


gpedit.msc를 실행하여 Group Policy를 사용하여 강제로 사용하도록 되어 있는 OneDrive를 사용하지 않을 수 있다.

[Computer Configuration] – [Administrative Template] – [Windows Components] – [OneDrive]에서 “Prevent the usuage of One Drive for file storage” 항목을 Enabled로 설정하면 된다.

그러면 앞으로 Windows 10에서 OneDrive를 사용하지 않게 되면, 필요할 때마다 웹으로 접속하여 자료를 올리면 된다.

참고: https://youtu.be/VyPTUa-pgNc

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s